بازیهای PlayStation VR2 میتوانند قابلیتهای ردیابی دستی را در آینده به لطف بهروزرسانی جدید SDK اضافه کنند. این خبر هیجان انگیز توسط سونی به آرامی اعلام شد، اما می تواند تفاوت بزرگی در تجربه برخی از کاربران پلی استیشن VR2 از بازی های VR ایجاد کند.
PSVR2 یک رقیب اصلی برای خط هدست های Meta Quest است که یک نقطه ورود نسبتاً مقرون به صرفه برای واقعیت مجازی ارائه می دهد. برخلاف هدستهای کوئست، PSVR 2 از قابلیتهای سختافزاری پلیاستیشن 5 استفاده میکند و امکان افزایش وفاداری و قدرت پردازش را فراهم میکند، و از لحاظ فیزیکی به کنسول متصل میشود. در حالی که تقریباً برای هر هدست واقعیت مجازی فراز و نشیب هایی وجود دارد، PSVR 2 دارای ویژگی جدیدی است که می تواند به آن کمک کند تا حتی با Quest رقابتی تر شود.
طبق UploadVR، در طول نمایشگاه Siggraph 2024 آسیا در ژاپن، سونی غرفه ای داشت که پلی استیشن VR2 را با ردیابی دستی نمایش می داد. برخلاف ردیابی کنترلکننده، ردیابی دست به کاربران اجازه میدهد تا بدون نیاز به پیوست با آنچه در مقابل خود میبینند، فقط با استفاده از دستان خود تعامل داشته باشند. این قابلیت در حال حاضر در متا کوئست و اپل ویژن پرو وجود دارد، اما به طور قابل توجهی در پلی استیشن VR2 وجود نداشت.
طرفداران PlayStation VR2 باید منتظر ردیابی دست باشند
در حالی که قابلیت ردیابی دستی هنوز در هیچ بازی برای PlayStation VR2 اجرا نشده است، اما ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند. به نظر می رسد هدف از دموی PlayStation VR2 برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است، زیرا سونی اعلام کرد که قابلیت ردیابی دست اکنون در SDK PS5 موجود است. از آنجایی که سونی هنوز هیچ اعلامیه مهمی را برای مصرف کنندگان انجام نداده است، باید دید که آیا سونی توانایی کنترل رابط با دست و حرکات خارج از بازی را نیز اضافه می کند یا خیر.
کنترلرها هنوز هم برای بسیاری از بازیها و تجربههای واقعیت مجازی ایدهآل هستند، اما استفاده از دستها یک چیز شهودی است که واقعیت مجازی را برای برخی از گیمرها و غیربازیکنندگان به طور یکسان قابل دسترستر میکند. PlayStation VR2 احتمالاً در این زمینه با رقبای خود پیشرفت هایی دارد، اما اگر منصف باشیم، PlayStation VR2 نیز مانند Meta Quest و Apple Vision Pro یک هدست واقعیت ترکیبی نیست. استفاده از دستها در واقعیت مجازی مطمئناً یک امتیاز است و میتواند برخی از بازیها را حتی بهتر کند، اما استفاده از دستها زمانی که از نظر فیزیکی روی هدستهای واقعیت ترکیبی قابل مشاهده هستند، منطقیتر است.
اینکه چه زمانی این ویژگی در دسترس گیمرها قرار می گیرد باید منتظر ماند. این در نهایت به تک تک توسعه دهندگان بستگی دارد که تصمیم بگیرند که آیا می خواهند ردیابی دستی را پیاده سازی کنند یا خیر، و انجام این کار می تواند به به روز رسانی های اصلی بازی نیاز داشته باشد. با این حال، این نشانه بزرگی است که سونی با سختافزار موجود خود، روی پاکت واقعیت مجازی فشار میآورد و به طرفداران دلیل بیشتری برای هیجانزده شدن در مورد واقعیت مجازی میدهد.