استودیو Motive مانند یک نکرومورف که مردگان را زنده می کند، فضای مرده را احیا کرده و آن را قوی تر و وحشتناک تر از قبل کرده است. این بازسازی کلاسیک ترسناک 2008 آن را فراتر از شکوه اصلی خود باز می گرداند. gunplay بازی متمرکز بر جداسازی اندام حس بسیار خوبی دارد، حتی بهتر از همیشه به نظر میرسد، و در حالی که سایر تغییرات قابل توجه ممکن است به اندازه برخی بازسازیهای دیگر قابل توجه نباشد، اما از گسترشهای قالب موجود استقبال میشود. نتیجه یک بازسازی است که وفادارانه جادوی نسخه قبلی خود را به تصویر می کشد و در عین حال عناصری را که در وهله اول آن را محبوب کرده بودند، تقویت می کند.
داستان Dead Space بر روی مهندس Isaac Clarke است که به یک تیم کوچک میپیوندد تا به یک تماس پریشان از USG Ishimura، یک کشتی معدنی عظیم که برای «شکستن» سیارات و استخراج مواد معدنی گرانبها طراحی شده است، پاسخ دهد. شیوع بیگانگان شرور به نام necromorph به لطف توانایی آنها در تبدیل اجساد به اعضای رده خود، ایشیمورا را ویران کرده است. کلارک علاوه بر متوقف کردن این تهدید فرازمینی و گره گشایی از توطئه ای که بر یک فرقه خداباور متمرکز است، باید سرنوشت دوست دخترش، نیکول، دکتر مستقر در کشتی را نیز کشف کند.
داستان از نسخه اصلی تا حد زیادی دست نخورده است، اما با برخی از عناصر کلیدی که یا دوباره میکس شده اند یا با زمینه ای بیشتر بر اساس داستان هایی که بعداً در مجموعه ایجاد شد، گسترش یافته است. این تفاوتها به غیر از تداوم سختتر و افزودن پسزمینه مورد استقبال شخصیتهای جانبی، بهطور چشمگیری جریان یا رویدادهای داستان را تغییر نمیدهند. به استثنا یک تغییر شگفتانگیز در لحظهای به یاد ماندنی بعد از بازی – یک بازسازی که در زمینه مفهوم بیشتری دارد تا جایی که می توان اکنون آن را بر تجسم اصلیاش ترجیح داد.
یکی دیگر از تفاوتهای روایی برجسته این است که آیزاک اکنون با صداپیشگی همان مجری صحبت میکند که او را در دنبالههای Dead Space زنده کرد. همانطور که در آن بازی ها، طرح داستان از این سود می برد که آیزاک بیشتر شبیه یک شخص واقعی به جای یک پسر مأمور ساکت است. پیچ و تابها و افشاگریهای توطئهها اکنون سختتر میشوند که او میتواند در باورپذیری به آنها واکنش نشان دهد. Motive همچنین کار خوبی را انجام داد و دیالوگ جدید خود را در فیلمنامه موجود که در بیشتر موارد بدون تغییر باقی می ماند، انجام داد. با این حال، تعدادی از اجراها، یعنی اجراهای هاموند، به گونهای که از اواخر دهه 2000 حفظ شده به نظر میرسد.
ارائه بهبودیافته Dead Space را که در زمان خود یک شاهکار بود، به یک جشن وحشتناک برای چشم ها تبدیل می کند. ایشیمورا و ساکنان جهش یافتهاش عالی به نظر میرسند، و عبور از راهروهای آغشته به خون به لطف نورپردازی غافلگیرکنندهتر، دلخراشتر است. چه در تاریکی مطلق با چراغ قوه اسلحه خود باشید و چه در درخشش گرم و وحشتناک سیاره Aegis VII که خارج از پنجره می چرخد، نورپردازی به عنوان چسب نمایشی عمل می کند. طراحی صدا نیز سزاوار فریاد زدن است و سهم عادلانه ای از ترفندهای صوتی و ناله ها و فریادهای نکرومورف جدید مو را ارائه می دهد.
مبارزه به نظر آشنا میرسد، اگرچه کنترلهای بازسازیشده بیشتر با بازیهای سوم شخص مدرن مطابقت دارند. برای مثال، Issac میتواند با کلیک کردن روی آنالوگ به جای دکمه های پایین اجرا شود. برش تفنگ پلاسما قابل اعتماد و سایر سلاحها عملکرد رضایت بخشی دارند، به خصوص اگر از ویژگیهای DualSense پلیاستیشن 5 استفاده میکنید. به لطف سیستم آسیب نکرومورف جدید، که در آن لایه های پوست، ماهیچه و استخوان از هم می پاشند، تکه تکه کردن اندام ها رضایت بخش تر و استراتژیک تر است. این سیستم آسیب را بهتر نشان می دهد و نقاط ضعف را آشکار می کند.
طیف گسترده ای از انواع دشمن از نسخه اصلی با قدرت کامل باز می گردند، و هنوز هم سرگرم کننده و اغلب چالش برانگیز هستند. استفاده از time slowing برای متوقف کردن حمله یا استفاده از حرکت kinesis برای برداشتن و به زمین زدن نکرومورف ها با اجسام سرگردان، از جمله اندام های تیز قطع شده خود، اکنون مانند 14 سال پیش بسیار عالی است. این به اتاقها کمک میکند وسایل و سلاحهای محیطی بیشتری مانند مخازن بنزین و استاز را برای پرتاب کردن در اطراف داشته باشند.
تا زمانی که بازی اصلی را اخیراً تمام نکرده باشید یا آنقدر آن را دوباره پخش کرده باشید که نقشه آن را از نزدیک بشناسید، احتمالاً تغییرات طراحی سطح مانند یک کمین نکرومورف رخ نخواهند داد. تعداد زیادی اتاق و چیدمان ایشیمورا به طور کلی ثابت مانده است، اما گسترش یافته است. مهمتر از همه، شما می توانید بدون سوار شدن به تراموا به مناطق خاصی دسترسی داشته باشید. این تغییر به کشتی کمک می کند تا احساس ارتباط ارگانیک بیشتری داشته باشد. تراموا هنوز برای کسانی که می خواهند به سرعت بین بخش های بدون نکرومورف سفر کنند وجود دارد.اکنون میتوانید آزادانه هر زمان که بخواهید از نواحی بازدید کنید، اما این کار را با احتیاط خود انجام دهید زیرا نکرومورفها هنوز میتوانند در مناطقی که قبلاً پاکسازی شدهاند ظاهر شوند. این حملات می توانند شگفت انگیزترین باشند. گاهی اوقات، ممکن است یک منطقه را دوباره بازدید کنید، و هیچ اتفاقی نمی افتد. در زمانهای دیگر، به شیوههای شگفتآوری جدید و متفکرانه به شما حمله خواهد شد.
جایزه بازدید مجدد از مناطق، اغلب پول، گره های ارتقاء سلاح و مهمات گرانبها است که همه آنها را می توان در پشت ردیف های درهای امنیتی قفل شده پیدا کرد. شما همچنین این سفرها را برای تکمیل درخواستهای جانبی جدید اضافه شده انجام خواهید داد. تعداد زیادی از این ماموریت های اضافی وجود ندارد، اما آنها به طور کلی برای تکمیل اطلاعات مفید هستند. برای مثال، یک کوئست به ایجاد نکرومورف شکارچی در حال بازسازی میپردازد. اگرچه شما تا حد زیادی متوجه میشوید که در مناطق کشتی در جستجوی فهرستهای صوتی یا کلیدهای خاص میدوید، اما مهمانها یک غذای کوچک اما خوشمزه اضافه میکنند که بازدید تاسفبار شما را افزایش میدهد.
Motive به جای اختراع مجدد بازی جدید، Dead Space را زیباتر کرد، آن را بهتر اجرا کرد و هسته اصلی تجربه را حفظ کرد. شکوفایی های جدید آن به جای کم کردن به آن لذت می افزاید. این بازسازی به خاطرات شما از اولین رویارویی آیزاک با نکرومورف ها احترام می گذارد، بدون اینکه باعث شود نسخه اصلی را از دست بدهید. همچنین به عنوان نقطه ورود عالی برای تازه واردان عمل می کند زیرا با عناوین امروزی برابری می کند. امیدوارم این ویرایش استثنایی به EA سیگنال دهد که Dead Space مقدار زیادی گاز در مخزن دارد و منادی داستان های وحشتناک بیشتری در این جهان باشد.
“بازی Dead Space Remake از مجله پی اس پارک امتیاز 9.2 را دریافت می کند”