به گفته نیل دراکمن، رئیس استودیو، Naughty Dog برای همیشه استودیوی The Last of Us نخواهد بود. او این را در یک مصاحبه جدید به LA Times گفت، جایی که او همچنین گفت که استودیو چندین پروژه تک نفره در حال توسعه دارد، همانطور که توسط VideoGamesChronicle گزارش شده است.
دراکمن گفت: “به شما قول می دهم، ما برای همیشه استودیوی The Last of Us نخواهیم بود.” وی ادامه داد: «ما تجربههایی خلق میکنیم که غرق در داستان و شخصیتها، بهویژه روابط هستند. داستانها نوعی هسته فلسفی دارند که همه چیز حول آن میچرخد و با آن تغذیه میشود.
دراکمن در جای دیگری از مصاحبه به لس آنجلس تایمز گفت که او به این ایده رسیده است که مرد و دختری در کالج از منظره ای پساآخرالزمانی – پیش فرض The Last of Us – عبور می کنند. او قصد داشت روزی به عنوان یک رمان گرافیکی آن داستان را از ذهنش بیرون کند. او گفت که حتی پس از استخدام در ناتی داگ، این داستان را به استودیو مطرح نکرد. این نشریه می نویسد، در عوض، به او وظیفه بازآفرینی جک و داکستر به «چیزی مبتنی بر واقعیت» داده شد.
با این حال، او و کسانی که در این وظیفه بودند با مشکل مواجه بودند. آنها پیش Evan Wells، رئیس وقت ناتی داگ، که سال گذشته بازنشسته شد، رفتند و پرسیدند: “آیا ما باید جک و دکستر را انجام دهیم؟” ولز گفت نه، و دراکمن به لس آنجلس تایمز گفت: «بلافاصله لامپ خاموش شد» زیرا زمان چیزی که به The Last of Us تبدیل می شد فرا رسیده بود. وبقیه ماجرا تاریخ است.
این مصاحبه پس از مصاحبه اخیر دراکمن با پلی استیشن انجام می شود که منجر به رد علنی مصاحبه توسط دراکمن شد و او ادعا کرد که به شدت از او نقل قول اشتباه شده است و پلی استیشن در نهایت مصاحبه را به طور کامل متوقف کرد.
صحبت از پروژههای تکنفره و چند نفره در حال توسعه در Naughty Dog به دنبال اخبار دسامبر گذشته است که در آن Naughty Dog پروژه چند نفره Last of Us خود را پس از سالها توسعه لغو کرد.