مارک سرنی، معمار کنسول پلیاستیشن، برنامههای سونی برای ارائه یک ارتقاء بصری قابل توجه در PS5 Pro را در مقطعی از سال آینده تکرار کرده است.
این بهبود از طریق بازنگری سیستم PSSR حاصل خواهد شد که از طریق همکاری سونی با AMD، جایی که در حال تحقیق در مورد فناوری یادگیری ماشین است، بسیار بهبود خواهد یافت. در نتیجه این، سرنی در مصاحبهای با Tom’s Guide اظهار داشت که “نسخه کامل” PSSR در سال 2026 به صورت زنده عرضه خواهد شد.
PSSR یا PlayStation Spectral Super Resolution، یک فناوری ارتقاء دهنده مشابه ویژگی DLSS انویدیا است که برای افزایش کیفیت تصویر و نمایش بازیها با وضوح بالاتر کار میکند. این به تیمها اجازه میدهد تا از قدرت اضافی PS5 Pro در زمینههای دیگر استفاده کنند و PSSR را به انجام کارهای سنگین برای وضوح بصری واگذار کنند.
اکنون، در نتیجه همکاری با AMD، سونی روش بهبود یافتهای برای ارائه PSSR کشف کرده است که یک “جایگزین آسان” است و به گونهای طراحی شده است که برای توسعهدهندگان “ساده” باشد تا از آن استفاده کنند. ایجاد این الگوریتم ارتقاء حدود نه ماه طول کشید، که نتیجهای بسیار سریعتر از آن چیزی است که مارک سرنی انتظار داشت از پروژه Amethyst (اصطلاحی که به این همکاری داده شده است) حاصل شود.
او گفت: “الگوریتمی که آنها به آن دست یافتند، میتواند روی سختافزار نسل فعلی پیادهسازی شود. بنابراین الگوریتم توسعهیافته مشترک قبلاً توسط AMD به عنوان بخشی از FSR 4 روی رایانه شخصی منتشر شده است. و ما در حال اجرای آن روی PS5 هستیم و سال آینده روی PS5 Pro منتشر خواهد شد.”
فناوری FSR 4 که در حال حاضر روی رایانه شخصی موجود است، الگوریتمی متفاوت با PSSR است، اما سرنی تأکید میکند که آنچه PS5 Pro دریافت خواهد کرد، هنوز هم به همان اندازه خوب است. او اضافه کرد: «این یک [نسخه] تقلیلیافته از الگوریتم نیست. این نسخه کامل و بینقص از سوپر رزولوشن توسعهیافتهای است که ما روی PS5 Pro منتشر خواهیم کرد.»