Resident Evil 4 یکی از مشهورترین آثار در سری Resident Evil است. نه تنها برای یک فرنچایز قدیمی بود، بلکه انقلابی در ژانر اکشن ماجراجویی سوم شخص ایجاد کرد. دلیلی وجود دارد که بازی از زمان انتشار تقریباً به هر پلتفرمی منتقل شده است. در واقع، آنقدر جشن گرفته شده است که برخی از طرفداران استدلال می کنند که اصلاً نیازی به بازسازی ندارد.
هنگامی که در سیستمهای مدرن بازی میشود، Resident Evil 4 اصلی نسبتاً خوب عمل میکند، و این استدلال که بازسازی غیرضروری است و کپکام باید در عوض توجه خود را به Code Veronica یا Dino Crisis معطوف کند، اهمیت زیادی دارد. با این حال، با توجه به اینکه Resident Evil 4 یک فرانچایز محبوب و موفق تجاری است، بازگرداندن آن به کنسولهای نسل بعدی یک چشمانداز هیجانانگیز است.
پس از اینکه Resident Evil Village در جوایز بهترین بازی سال 2021 حضور یافت، بیایید به هر آنچه در مورد بازسازی Resident Evil 4 می دانیم نگاهی بیندازیم.
آیا Resident Evil 4 Remake تاریخ انتشار دارد؟
بله، بازسازی Resident Evil 4 در 24 مارس 2023 ( 4 فروردین 1402 ) منتشر خواهد شد.این بازسازی قرار است کاملاً به داستان لئون بچسبد و در عین حال به اندازه کافی بسط داده شود تا طعم بازی را برای بازیکنان جدید و بازگشته ایجاد کند. Capcom مشتاق است تا به جنبههای ترسناک بقا که باعث شد نسخه اصلی مورد استقبال طرفداران قرار بگیرد، وفادار بماند.
Resident Evil 4 Remake روی چه پلتفرم هایی خواهد بود؟
Resident Evil 4 Remake برای PS4، PS5، Xbox Series X|S و PC از طریق Steam عرضه خواهد شد.
برای سطوح وحشتناک غوطه وری، محتوای جدید نیز برای PS VR2 در دست ساخت است. این دقیقاً چه چیزی را در پی خواهد داشت، هنوز مشخص نیست. چه این بازی کامل در VR باشد یا فقط بخشی از تجربه، ما مطمئن هستیم که ترسناک ترین راه برای تجربه RE4 خواهد بود.
گیم پلی و محتوای بازسازی Resident Evil 4
در اینجا همه چیزهایی است که تا به حال در مورد گیم پلی و تنظیمات می دانیم را به اشتراک می گذاریم…
وحشت در مقابل اکشن
این بازسازی بسیار شبیه Resident Evil 4 اصلی است، اما شباهت زیادی به بازسازی های اخیر Resident Evil مانند 2 و 3 دارد. در این مرحله مشخص نیست که آیا بازی برخی از عناصر خارقالعادهتر Resident Evil 4 را حفظ میکند یا خیر – مانند قسمت جداکننده مجسمه سالازار.در صحبت با تیم سازنده ، تیم توضیح داد که چگونه آنها به سه گروه مختلف تقسیم شده اند، که هر کدام مسئول توسعه بخش های دهکده، قلعه و جزیره هستند – سه حوزه اصلی که لئون در بازی اصلی بررسی می کند. سپس تیم همه دور هم جمع شدند تا به محصول نهایی کمک کنند تا احساس انسجام داشته باشد.
بخش جزیرهای از Resident Evil 4 اصلی اغلب طرفداران را از هم جدا میکند و برخی احساس میکنند تاکید آن بر اکشن بیش از حد از فلسفه اصلی Resident Evil دور شده است. دیگران احساس می کردند که این یک اوج مناسب برای بازی است – و هیولاهایی مانند Regenerator برخی از ترسناک ترین موجوداتی بودند که تاکنون در RE دیده شده اند.
این بخش در بازسازی Resident Evil 4 بازخواهد گشت، بنابراین جالب است که ببینیم Capcom چگونه جزیره را با بقیه بازی هماهنگتر میکند..
گیم پلی بازی تغییر می کند
بررسی ها جزئیات جدید زیادی را در مورد بازسازی Resident Evil 4 نشان می دهد. این نشان داد که بازی به طور کامل از شر بخش های QTE خلاص شده است و چندین quest جانبی را برای بازیکنان در اطراف نقشه اضافه می کند.
original Blue Meddalions quest باز خواهد گشت اما یکی از چندین خواهد بود. جستجوهای دیگر شامل شکار مارها و سگ های آلوده است که در جنگل های اسپانیا پرسه می زنند. هوش مصنوعی Companion نیز بسیار بهبود خواهد یافت و بازیکنان می توانند به اشلی، آدا و لوئیس بگویند تا وظایف خاصی را انجام دهند.
اشلی این بار نوار سلامتی نخواهد داشت، در عوض، تا زمانی که تلوتلو بخورد و وارد وضعیت بحرانی نشود، میتواند آسیب ببیند. این زمانی است که او در برابر مرگ آسیب پذیر است اما بازیکن می تواند او را احیا کند. هیچ خبری در مورد اینکه آیا دشمنان می توانند او را از منطقه خارج کنند که منجر به یک بازی مانند نسخه اصلی شود، وجود ندارد.
چاقو در بازسازی RE4 بیشتر از نسخه اصلی وارد بازی می شود و به بازیکنان اجازه می دهد تا اگر به اندازه کافی سریع باشند، حملات خاصی را با آن انجام دهند. همچنین می توان از آن برای اجرای execution بر روی دشمنان سقوط کرده استفاده کرد و از جهش بیشتر آنها و بازگشت آنها برای حمله دیگر جلوگیری کرد.
بازیکنان قادر خواهند بود تا هشت اسلحه را به طور همزمان تجهیز کنند و می توانند به طور همزمان میان آنها سوویچ کنند. این اضافه شده است تا بازیکنان مانند نسخه اصلی نیازی به توقف بازی برای تغییر سلاح نداشته باشند. مشخص نیست که آیا همه اسلحه های اصلی باز می گردند یا خیر، اما بسیاری از آنها در موارد تبلیغاتی دیده شده اند.
تاریخ تغییر می کند
Resident Evil 4 اصلی اغلب متهم است که از داستان اصلی RE جدا شده است، تقریباً تمام اتفاقاتی که در Racoon City در طول سه گانه اول رخ داده است. در حالی که لئون به رویدادهای RE2 اشاره می کند و Albert Wesker پس از “resurrection” خود در Resident Evil: Code Veronica بازمی گردد، داستان یک تهدید زیستی جدید به نام Las Plagas را بررسی می کند، انگلی که ظاهراً هیچ ارتباطی با آمبرلا یا T-Virus ندارد.
بازیهای Resident Evil 5، 6 و نسخههای بعدی به خوبی توانستند داستانهای Umbrella و Las Plagas را با هم ترکیب کنند، زیرا هر دو جهشزا هنوز در اطراف وجود داشتند و در جای دیگر مشکل ایجاد میکردند، اما Capcom ممکن است برای بازسازی برنامهریزیهایی داشته باشد، مخصوصاً در اطراف Las Plagas.
در حالی که این فقط یک حدس و گمان از سوی ما است، شواهدی وجود دارد که نشان میدهد کپکام میخواهد انگل را به طور مداوم در طرح جامع RE ببافد و ما گمان میکنیم که آمبرلا ممکن است این بار سابقهای با انگل داشته باشد.در بازسازی Resident Evil 3، Nemesis برخی از زامبی ها را با انگل خود آلوده کرد، که به عنوان منعکس کننده اثرات دیگری بود که محققان آنها در اروپا پیدا کردند. بر این اساس، و رفتار زامبیهای انگلی در RE3، میتوانیم با خیال راحت شرطبندی کنیم که این اشاره به Las Plagas است، به این معنی که اگر بازسازی RE4 نسبت به نسخه اصلی اتصال بیشتری به بازیهای قبلی داشته باشد، تعجب نمیکنیم.
در بازی Resident Evil Village ، مشخص شد که آمبرلا سالها قبل از شروع وقایع سریال در اروپا در حال گشت و گذار بوده است – در جستجوی پاتوژنهای جهشزا. بنیانگذار آنها Ozwell E. Spencer مدتی را با Miranda villain گذراند و قبل از شروع به کار بر روی Megamycete مطالعه کرد و ویروس T را ایجاد کرد. آیا او در اسپانیا هم توقف کرد؟
بازیگران و شخصیت ها
منطقی است که برای اینکه بازی اقتباسی وفادار از Resident Evil 4 اصلی باشد، بازسازی باید اکثر (اگر نه همه) شخصیت ها را بازگرداند. در اینجا کسانی هستند که تا به حال در مورد آنها می دانیم:
Leon S Kennedy – Nick Apostolides
Apostolides در حال بازی مجدد در نقش لئون از بازسازی Resident Evil 2 است. انتظار داشته باشید که این بار لئون را با اعتماد به نفس بیشتری ببینید، پس از اینکه از تجربیاتش در شهر راکون حرفه ای شده بود. لئون اکنون به عنوان کارشناس ترور زیستی برای دولت ایالات متحده کار می کند و به روستاهای اسپانیا اعزام شده است تا به دنبال دختر گمشده رئیس جمهور بگردد.
Ada Wong – Lily Gao
پس از کشته شدن ظاهری در Resident Evil 2، Ada Wong فوق جاسوس در RE4 در یک ماموریت جدید بازمی گردد – و در کنار یکی از نمادین ترین تبهکاران Resident Evil کار می کند. آدا در تلاش است نمونه ای از لاس پلاگاس را بازیابی کند، اما رابطه قبلی او با لئون در شهر راکون می تواند اوضاع را پیچیده کند.
Ashley Graham –Nicole Tompkins
دختر رئیس جمهور که ربوده شده و از کاخ سفید خارج شده است. لئون اینجاست تا او را نجات دهد، اما آدم ربایان او چه می خواهند؟
Luis Sera – Salvador Serrano
یک افسر پلیس سابق از مادرید که اکنون به عنوان یک محقق ویروسی کار می کند. او در تلاش است تا Saddler را متوقف کند و از لئون و اشلی حمایت می کند.
Albert Wesker – Connor Fogarty
بر اساس گزارش IMDB، نقش وسکر را Connor Fogarty بازی خواهد کرد. این صداپیشه ای است که در محتوای متقاطع Dead by Daylight Resident Evil نقش او را بازی کرد. ظاهراً این شخصیت در نسخه اصلی Resident Evil (و بازسازی آن) کشته شد، اما بازگشت او در Resident Evil Code Veronica توضیح داده شد. وسکر آدا را استخدام کرده است تا نمونه ای از انگل را از Saddler بدزدد. شخصیت شرور نقش بسیار جزئی در RE4 اصلی داشت، بنابراین جالب است که ببینیم آیا بازسازی در این مورد گسترش مییابد.
Osmond Saddler
از تریلرها می دانیم که Saddler در بازسازی RE4 بازگشته است. او ترتیبی داده است که Krauser اشلی را ربوده و کنترل یک انگل را دارد که می تواند کنترل ذهن و جهش های وحشتناک را انجام دهد. جالب است که ببینیم آیا Saddler و انگیزههایش در بازسازی بیشتر جلوه میکنند، زیرا این شخصیت یک شخصیت شرور در RE4 اصلی بود.
Ramon Salazar
castellan محلی که توسط Saddler دستکاری و جهش یافته است.
Biotorres Mendez
دهکده که به این انگل مبتلا شده است. طراحی و حرکات او این بار شبیه به Mr. X Tyrant از بازسازی RE2 است.
Jack Krauser
یک مامور سابق ایالات متحده و همکار لئون که اشلی را ربوده و با Saddler سهم خود را به همراه داشته است – یا وسکر است؟
President Graham – Joe Thomas
پرزیدنت گراهام , لئون را برای نجات دخترش فرستاده است. گراهام همچنین رئیسجمهوری است که با وجود مخالفت رئیس لئون، آدام بنفورد، یک بمب هستهای تاکتیکی را بر روی شهر راکون انداخت.
دیدگاه سازنده Resident Evil 4 در مورد بازسازی
زمانی که RE4 برای اولین بار روی Nintendo GameCube عرضه شد، Mikami به عنوان کارگردان بازی خدمت می کرد و بر بسیاری از پروژه نظارت داشت. از آن زمان، او به ساخت بازی هایی مانند The Evil Within و Vanquish ادامه داد که هر دو از جهات مختلف از RE4 وام گرفته بودند.
میکامی در مصاحبه ای با VG247 گفت که با نسخه بازسازی شده RE4 موافق است و گفت: “به احتمال زیاد طرفداران آن را می خواهند و این چیز خوبی است.” او اضافه کرد: “اگر کپکام بتواند کار بزرگی انجام دهد و داستان را بهتر کند و محصول خوبی ارائه کند، عالی خواهد بود.”
میکامی در ادامه توضیح داد که به دلیل ضربالاجلهای فشرده در طول تولید RE4، او نمیتوانست داستانی را که میخواست بگوید، تعریف کند و امیدوار است که یک بازسازی احتمالی RE4 بتواند این مشکل را اصلاح کند.
RE4 بهعنوان یکی از مشهورترین بازیهای تمام دوران شناخته میشود، اما بازیهای اخیر احتمالاً داستانهای بهتری را روایت کردهاند. این در حالی است که بازی دارای یک بازیگر عالی از شخصیتهای Resi مانند لئون، آدا و وسکر است.
شینجی میکامی همچنین انتظار دارد که بازسازی RE4 لحن ترسناکتری نسبت به نسخه اصلی داشته باشد و مفاهیمی که در نسخه نهایی حذف شدهاند قابل بازبینی مجدد باشند.
Resident Evil 4 اصلی در دست توسعه به سر می برد و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و حداقل 4 نسخه را قبل از اینکه توسعه دهندگان بر روی نسخه نهایی انجام دهند، پشت سر گذاشت. از آنجایی که رزیدنت اویل در سال های اخیر سبک جدی تری با محوریت ترسناک به خود گرفته است، این می تواند به بازسازی عالی تبدیل شود.تصاویر بیشتری برای بازسازی Resident Evil 4 منتشر شده است – و اگرچه طرفداران هنوز برای دستیابی به آن هیجانزده هستند، بازیکنان جلوههای باران این عنوان را به دلیل غیر متعارف بودن نقد کردند و امیدوارند که این «فقط یک مشکل گرافیکی پیش از انتشار» باشد. ”
Resident Evil 4 یکی از تاثیرگذارترین و شناخته شده ترین بازی های ویدئویی است که تا به حال منتشر شده است. بین نمرات تحسین برانگیز طرفداران و منتقدان سری در زمان انتشار، تا انتشار مجدد بر روی تقریباً هر پلتفرم بازی ویدیویی که فکرش را بکنید، انکار مدت زمان ماندگاری این بازی در انظار عمومی دشوار است.
تاریخچه پشت این عنوان طرفداران را هم برای بازسازی آینده هیجان زده کرده است و هم در مورد اینکه آیا می تواند اوج خود را دوباره به دست بیاورد یا نه شک دارند.
طرفداران بازسازی Resident Evil 4 ادعا می کنند که اثرات باران بدتر از RE2R است
بازسازی Resident Evil 2 کپکام را برای بازسازی این عنوان کلاسیک ترسناک و بقا آغاز کرد و به دلیل وفاداری گرافیکی آن پس از انتشار مورد تحسین قرار گرفت.
این گرافیک، داستان Resident Evil 2 را 20 سال پس از انتشار اولیه، با گرافیک و بهروزرسانیهای گیمپلی با کیفیت بالا، وارد دوران مدرن کرد.مقایسه بین ظاهر باران در تریلر بازسازی Resident Evil 4 و آنچه در RE2R به نظر می رسید، تفاوت فاحش بین این دو عنوان را تا کنون نشان می دهد. مردم باران جدید را “شیر کابوس” می نامند، زیرا ظاهر بزرگ، توده ای و اشک مانند آن دارد و آن را با جلوه های باران در سه گانه بازسازی شده GTA مقایسه می کنند.
در حالی که بقیه تریلر طرفداران را برای دیدن بیشتر بازی و در نهایت بازی آن در 25 مارس 2023 هیجان زده می کند، جلوه های باران به نقطه صحبتی در میان جامعه Resident Evil تبدیل شده است.