Project Polaris، که در زبان عامیانه با نام The Witcher 4 شناخته میشود، اکنون تمرکز اصلی توسعهدهنده CD Projekt Red از زمانی است که Phantom Liberty Cyberpunk 2077 را با سرعت بالایی ارسال کرد و انتظارات بالاست. کارگردان بازی، سباستین کالمبا، بدون فاش کردن جزئیات بیشتر، این پروژه را روشن کرده است.
Kalema در مصاحبه ای با نشریه ایتالیایی Leganerd و ترجمه Wccftech می گوید که هدف با Witcher بعدی چیزی کمتر از شکستن مرزهای ژانر RPG نیست، کاری که نسخه قبلی The Witcher 3: Wild Hunt در زمان عرضه در سال 2015 به خوبی انجام داد. او می گوید:
“ما باید یک مسیر بسیار خاص را دنبال کنیم و در آن نوآوری ایجاد کنیم. در عین حال، واضح است که باید سعی کنیم مخاطبین جدیدی را راضی کنیم. بنابراین ما نمیتوانیم مخاطبانی را که از قبل به حماسه علاقه دارند هدف قرار دهیم. همچنین ما باید یک جامعه جدید بسازیم.”
بازیهای ویدیویی در خلأ وجود ندارند، و عناوین زیادی که از The Witcher 3 الهام گرفتهاند، در سالهای اخیر آمده و رفتهاند. این بدان معناست که CDPR باید جلوتر از تغییر مهم بعدی در بازیهای نقشآفرینی جهان باز فراتر از متای فعلی باشد، که در حال حاضر هنوز در حال هضم رویکرد دستآلود رنگارنگ Elden Ring برای کاوش است که همه ما میشناسیم و دوست داریم.
Kalemba می گوید Witcher بعدی قبل از انداختن دستکش یک “نقطه ورود عالی برای بسیاری از بازیکنان” خواهد بود: “اولویت ما همیشه تلاش برای شکستن مرزها است. ما می خواهیم فراتر از آنها برویم. ما می خواهیم تلاش کنیم و کاری جدید در مقایسه با آنچه که وجود دارد انجام دهیم. در حال حاضر در بازی های نقش آفرینی هستیم، به خصوص که ما در آن ژانر کار می کنیم و طرفداران RPG را هدف قرار می دهیم. همانطور که می توانید حدس بزنید نمی توانم زیاد بگویم، اما ایده این است که چیزی بسازیم که از The Witcher 3 پیشی بگیرد و داستان و کاردستی شدیدتری را روایت کند. همچنین یک گیم پلی فشرده تر.”