Redfall برای بسیاری از بازیکنان ناامید کننده بوده است، اما شاید هیچ کس به اندازه فیل اسپنسر، رئیس Xbox، ناامید نباشد. در جریان حضور امروز صبح در Xcast بازی Kinda Funny، مدیر اجرایی درباره مشکلات راه اندازی Redfall صحبت کرد.
اسپنسر در پاسخ به سوالی درباره واکنشش به استقبال ضعیف از بازی، می گوید: «هیچ چیزی برای من سخت تر از ناامید کردن جامعه ایکس باکس نیست. «…فقط برای اینکه ببینم جامعه اعتمادش را از دست می دهد و ناامید می شود، من ناامید هستم، از خودم ناراحتم…»
اسپنسر با اشاره به انتقاد از اجرای Redfall با سرعت 30 فریم در ثانیه و اینکه چگونه برخلاف ادعای اصلی مایکروسافت مبنی بر اینکه عناوین Xbox Series X/S شخص اول همیشه با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا میشوند، صحبت کرد. او گفت: «به درستی این یک ضربه به چانه ما بود.
از نظر حدس و گمان در مورد چگونگی پیدایش Redfall در وهله اول، اسپنسر این تصور را که Arkane مجبور به ساخت آن شده است را رد می کند و می گوید: «به وضوح چیزهایی با کیفیتی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم، اما یک چیز را انجام نمی دهم و آن فشار بر روی آرمان های خلاقانه تیم های ما است. بسیاری از مردم خواهند گفت، “هی، شما تیمهایی دارید، تیمها میدانند چگونه یک نوع بازی را بسازند، فقط آنها را مجبور کنید بازیهایی را بسازند که به نوعی سابقه ثابتی در آن دارند..ولی من فقط به آن اعتقاد ندارم.” او سپس به استودیوهایی مانند Rare، Obsidian، و Tango Gameworks اشاره میکند که به ترتیب اجازه دارند با عناوینی مانند Sea of Thieves، Grounded و Hi-Fi Rush دست به کارهای خلاقانه زده اند.
من میخواهم به تیمها پلتفرم خلاقانه بدهم تا بروند و تواناییهایشان را تقویت کنند، آرزوهایشان را پیش ببرند، اما همچنین باید مجموعهای عالی از بازیها داشته باشم که همچنان شگفتانگیز باشند و هواداران ما را خوشحال کنند. و ما در این مورد کم توجهی کردیم، و از این بابت، من عذرخواهی می کنم. آن چیزی نیست که من انتظار دارم، آن چیزی نیست که می خواهم. اما این با ماست که تحویل دهیم.»