جدیدترین نسخه PS5 برای برچسب قیمت پریمیوم آن مورد خوبی نیست!!!!
هنگامی که پلیاستیشن 5 در نوامبر 2020 عرضه شد، سونی یک مورد قانعکننده برای انتخاب آن ارائه کرد. علاوه بر اینکه صرفاً یک کنسول جدید براق بود، ارزش پیشنهادی ارائه شده توسط آن تا حد زیادی در بازیهای موجود در زمان عرضه وجود داشت. این انتخاب شامل انواع عناوین سوم شخص بود، اما مهمتر از آن، چندین عنوان شخص اول که به عنوان ویترین عالی برای قدرت PS5 جدید در دسترس بود نیز وجود داشت.
در سال 2024، ایفای نقش Spider-Man: Miles Morales در PS5 اصلی (پلی استیشن استاندارد) یک شگفتی بصری است. هدایت مایلز مورالس در یک منظره شهری وسیع و پر جنب و جوش در حالی که او در هوا می چرخد و به سمت زمین غوطه ور می شود، درست قبل از اینکه بدون زحمت خود را به آسمان برگرداند تا بین ساختمان های مرتفع بچرخد، همچنان یک لذت هیجان انگیز است. به خصوص با زمان بارگذاری سریع که به نظر یک عامل متمایز کننده اصلی است.
بازسازی Bluepoint’s Demon’s Souls از نظر بصری چشمگیرترین بازی در PS5 اصلی باقی مانده است. استفاده از نور و جهت هنری آن، حال و هوای یک بازی محبوب را به خاطر حس ناآرام تنش و دنیای با گرافیک آن تداعی می کند. این گواهی بر تلاشهای Bluepoint است که چهار سال بعد آن را به خوبی حفظ کرد و نشان داد که حتی در حال حاضر، PS5 و بازیهای آن میتوانند چشمگیر باقی بمانند.
تجربیاتی مانند اینها تایید فوری و قاطع بود که PS5 اصلی ارزش قیمت درخواستی را داشت و اینکه آینده بازی روی این پلتفرم پتانسیل هیجان انگیزی دارد. این بازی ها و چند بازی دیگر بدون هیچ شکی ثابت کردند که کنسول سونی نشان دهنده یک جهش نسلی است که ارزش آن را دارد.
پلی استیشن 5 پرو دومین نسخه از این کنسول است، و اگرچه سونی امیدوار است هم مصرفکنندگان جدید و هم دارندگان PS5 اصلی بتوانند جایی برای آن در خانههای خود بیابند، اما ارتقای میان نسلی دارای ویژگیهایی است که هدف آنها بسیار زیاد است. بنابراین برای اینکه هر دو گروه بتوانند آن انتقال را انجام دهند، PS5 Pro باید خیلی از ویژگی های کنسول اصلی را با قدرت پاک کند. اما با توجه به برچسب قیمت و عدم وجود بازی های انحصاری در مقایسه با PS5 اصلی، با نوار بالاتری روبرو شده است!!!!
PS5 Pro سخت افزار قدرتمندتری است که از نظر فیزیکی تا حد زیادی شبیه به مدل های موجود است. و بنابراین، مانند بسیاری از فناوریهای تکراری با قیمت درخواستی بالا، باید مزایای خود را به وضوح و قانعکننده بیان کند. اگرچه میتواند تجربیات بازی را از نظر فنی بهبود بخشد، بدون بازیهای کاملاً جدید که بتواند بر مزایای داشتن آن تمرکز کند، مزایای ملموس PS5 Pro برای افراد عادی بسیار سختتر است و حتی ممکن است تفاوت کافی برای آن نداشته باشد.
به منظور شفافیت، این بررسی از دیدگاه شخصی است که تمام نسخههای پلیاستیشن 5، و همچنین رایانههای شخصی بازی بسیار قدرتمند و Xbox Series X و Series S را در نظر دارد. مانند بسیاری از افرادی که خرید را در نظر می گیرند، من یک فرد متوسط هستم با درک متوسطی از ویژگی های فنی سخت افزار و قابلیت های آن. اگر بهدنبال دادههای دقیق و کاوشهای عمیق در زمینه ارتقای رزولوشن با قابلیت هوش مصنوعی هستید، اینجا جایی نیست که آن را پیدا کنید. روشی که من قادر به استفاده از آن هستم و بهترین موقعیت را برای استفاده از آن دارم، آزمایش چشم غیر مسلح است. تمام مقایسههایی که من انجام میدهم بر اساس بررسی دقیق بازیهایی است که در تلویزیون OLED 55 اینچی الجی نمایش داده میشوند که از 4K، 120 هرتز و VRR پشتیبانی میکند. اما تست چشم غیر مسلح، به نظر من، برای سوال من مناسب است. من سعی می کنم پاسخ بدهم: آیا یک فرد معمولی که به بازی کردن علاقه دارد باید PS5 Pro را بخرد یا نه، همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید،پاسخ پیچیده است؟
♦ طراحی آشنا
بیایید با بیاهمیتترین بخش تغییرات PS5 Pro شروع کنیم: زیباییشناسی و فرم. PS5 Pro با دیسک درایو عرضه نمی شود، به این معنی که به طور پیش فرض یک کنسول فقط دیجیتالی است. از نظر فرم، اندازه کوچکی دارد که به PS5 Slim نزدیکتر از نسخه اصلی است، اگرچه هنوز هم تقریباً همان فضا را به دلیل استند اشغال می کند. در حالی که PS5 Slim دارای یک روکش براق در پنل های بیرونی است، Pro دارای همان روکش مات PS5 است. همچنین کمی بلندتر از مدل های قبلی است. به طور کلی ظاهر و مشخصات ظریف تری دارد.
با این حال، قابل توجه ترین تغییرات زیبایی، دریچه های راه راه در دو طرف کنسول است. عملکرد مورد نظر آنها کمک به تهویه و خنک کردن است، به خصوص که Pro دارای واحد پردازش گرافیکی قوی تری است و کمی سخت تر کار می کند تا آن تصاویر واضح و 4K را تولید کند. با این حال، تأثیر زیبایی شناختی خوبی نیز دارد، به همان صورتی که قرار دادن راه راههای مسابقه روی تقریباً هر خودرویی باعث میشود که به طور خودکار خنکتر به نظر برسد. Pro دارای طراحی اصلی و باریکی نیز است.
همانطور که قبلاً ذکر شد، این فرم نازکتر با نداشتن درایو دیسک خواهد بود، به این معنی که اگر یک مجموعه دیسک داشته باشید – خواه بازی یا فیلم – که قصد استفاده از آن را دارید، باید بیشتر هزینه کنید. پول برای ایجاد آن ممکن است. Pro با قیمت 700 دلار قیمت بالایی دارد، و اگرچه این روزها تحویل دیجیتال ممکن است رایجتر باشد، اما برای یک مخاطب خاص اینکه بتواند یک دیسک بازی را در یک کنسول قرار دهد یک ویژگی مهم است. علاوه بر این، کاربران قدرتمندی که احتمالاً به فکر ارتقاء هستند، احتمالاً یک کتابخانه گسترده از بازیهای فیزیکی PS4 دارند. در حالی که فقدان درایو دیسک ممکن است برای برخی مشکل ساز نباشد، نبود درایو دیسک یک عملکرد به نسبت ضعیف برای یک کنسول بازی ویدیویی است که با این برچسب قیمتی به فروش می رسد. این تصمیمی است که به طور بالقوه سختکوشترین طرفداران پلیاستیشن را در موقعیتی ناخوشایند قرار میدهد، جایی که باید بین ترک رسانههای فیزیکی یا پرداخت هزینه اضافی برای حفظ آن پشتیبانی، یکی را انتخاب کنند. اگر قبلاً PS5 Slim نداشتید، باید برای گرفتن پایه عمودی هزینه بیشتری بپردازید.
در حالی که PS5 Pro ممکن است یک عملکرد اساسی را از دست داده باشد، چند مورد جدید چشمگیر به دست آورده است. زمانی که کنسول رونمایی شد، Mark Cerney زمین را بسیار ساده و قابل هضم نگه داشت. او گفت که Pro به بازیکنان اجازه میدهد تا بازیهای خود را با نرخ فریم بالاتر و ثبات حالت Performance انجام دهند و در عین حال کیفیت گرافیکی بالاتری نسبت به حالت Fidelity دارند. این با سه ویژگی کلیدی که برای PS5 Pro جدید هستند فعال می شود. اولین مورد، یک GPU ارتقا یافته است که از طریق ترکیبی از واحدهای محاسباتی بیشتر و حافظه سریعتر، به بازیها اجازه میدهد سریعتر رندر شوند. دومی، قابلیتهای ردیابی پرتوی قدرتمندتر است که به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا نورپردازی واقعیتر را اجرا کنند. و در نهایت، PS5 Pro قادر به ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق وضوح فوقالعاده طیفی پلیاستیشن است که از یادگیری ماشین برای واضحتر کردن تصاویر و شفافتر کردن آنها استفاده میکند – اگر با بازیهای رایانه شخصی آشنا هستید، به نوعی شبیه به XeSS یا DLSS است. این “سه بزرگ”، همانطور که سرنی آن را می نامد، پایه و اساس یک تجربه بازی کنسولی است که از منظر بصری و عملکردی بی رقیب است و فاصله بین کنسول و رایانه شخصی را کمتر می کند. این مجموعه ای از ویژگی های جذاب است که بدون شک بازی هایی را که من روی PS5 Pro آزمایش کردم، ارتقا داد، اما نه آنطور که انتظار داشتم.
♦ تفاوت در بازی ها؟
اولین بررسی من، Demon’s Souls بود که برای ارائه تنظیمات PS5 Pro در گزینه های حالت بصری به روز شده است. در این بازی، نوید یکسان سازی نرخ فریم بالاتر حالت عملکرد با جزئیات بصری حالت سینمایی وجود دارد. در حالت استاندارد Cinematic، کندی در حرکت شخصیت ها و لرزش در حرکت دوربین وجود دارد، اما همچنین بهبود واضحی در نمایش بصری، با جزئیات واضح تر و جلوه های قابل توجه تر در محیط مشاهده می شود. مه در سراسر پل در مقابل کاخ Boletarian و مشعل های شعله ور وضوح بالاتری دارند. از سوی دیگر، حالت Performance بسیاری از این افکتها را کاهش میدهد و بسیار روانتر اجرا میشود.
بازی Demon’s Souls در حالت Ps5 Pro ، را میتوان با بهترین حالت بازی کرد. با روشن بودن آن، سطح جزئیات در مقایسه با هر دو حالت سینمایی و Performance بسیار مشهودتر است. من Demon’s Souls را چندین بار در دو حالت Performance و سینمایی بازی کردهام، و هرگز متوجه نشدهام که در بخش آموزش چقدر زباله در هوا وجود دارد. من هرگز متوقف نشدم تا ببینم چگونه نوری که از شعله یک لامپ میآید به طور واقع بینانه روی دیوار سنگی میتابد. این اثر در سایر حالت ها در مقایسه با استفاده از گزینه PS5 Pro به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اخگرهای فردی که پیامهای آموزشی قرمز را تشکیل میدهند قابل تشخیص هستند – تا کنون بیشتر شبیه یک رگه قرمز به نظر میرسید. سنگ نورانی لبه های دندانه دار بلوک ها را مشخص می کند که برای ساختن دیوارهای فرسوده و قلعه های تاریخی استفاده می شود. قبلاً هرگز متوجه آن نشده بودم . در حالت PS5 Pro، همه چیز درخشندگی بیشتری دارد، به گونهای که باعث میشود در دنیایی که صدها ساعت در آن سپری کردهام، احساس توریستی کنم. Demon’s Souls صرف نظر از اینکه چگونه آن را بازی می کنید یک بازی زیبا به نظر می رسد، اما در PS5 Pro، من همچنان جزئیات جدیدی را مشاهده می کردم و مطمئناً بازی را در Pro دوباره بازی خواهم کرد.
با این حال، مسئله این است که بیشتر این لمسهای بصری جدید بسیار ظریف هستند، تا جایی که من زمان نه چندان مهمی را صرف چرخش بین حالتهای سینمایی، عملکرد و PS5 Pro کردم تا به درستی تغییرات را شناسایی کنم. این یکی از مواردی است که اگر وقت خود را صرف بررسی دقیق صفحه نمایش نمی کردم، احتمالاً هرگز متوجه آن نمی شدم. این باعث میشود که Demon’s Souls بهینهسازیهای بصری در حالت PS5 Pro را بیش از یک ارتقا ضروری به ارمغان آورد. تفاوت گرافیکی بین سینماتیک و PS5 Pro، برای اکثر افراد، ناچیز خواهد بود، اما به گفته سرنی، نرخ فریم بهبود یافته و نرمی ناشی از آن در بازی قابل لمس است و به گفته سرنی، این هدف بود.
Alan Wake 2 بهروزرسانی شده است تا از قابلیتهای بهبود یافته ردیابی پرتو PS5 Pro استفاده کند و دوباره، اگر زمان صرف بررسی تفاوتها کنید، قابل توجه میشود. حال و هوای بازی به لطف ردیابی پرتوها بهبود مییابد و کسانی که حالت “Quality” را انتخاب میکنند، نمیتوانند بازی را عالی تجربه کنند مگر در رایانههای شخصی قدرتمندتر. بازی ای که برای قدرت بخشیدن به گیم پلی خود به نور متکی است، قطعا از کیفیت ردیابی اشعه بهره می برد. با تمام رنگها و انعکاس های واقعی و همچنین وضوح 4K، این بازی متاسفانه با سرعت 30 فریم در ثانیه اجرا میشود. با این حال، PS5 Pro دوباره همان کاری را انجام می دهد که سرنی گفته است و آن نقطه عطف را در حالت performance برای Alan Wake 2 پیدا می کنید، که معادل وفاداری بصری و حالت quality است که بازی روی یک PS5 استاندارد اجرا می شود، اما با فریم بالاتر و وضوح تصویر بالاتر بر روی PS5 Pro، بنابراین خوب به نظر می رسد و احساس خوبی دارد.
Marvel’s Spider-Man 2 به جای اینکه به سادگی چند حالت از پیش تعیین شده را به شما ارائه دهد، گزینه های مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار می دهد تا جلوه های بصری و ویژگی ها را به دلخواه خود تغییر دهید، شبیه به روشی که یک بازی رایانه شخصی اجازه می دهد تا تنظیمات خاصی را برای شما انجام دهد. این کار از طریق حالت Fidelity Pro امکان پذیر است، که 30 فریم در ثانیه را هدف قرار می دهد، ردیابی اشعه را به ارمغان می آورد، و به شما امکان می دهد نحوه عملکرد نور، سایه ها، انعکاس ها، فضای داخلی و انسداد محیط را تغییر دهید و همچنین نرخ فریم بدون پوشش را ارائه می دهد که با توجه به مانیتور شما، از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می کند. همچنین گزینه ای برای استفاده از پشتیبانی 120 هرتزی وجود دارد، اگر صفحه نمایش شما قادر به انجام آن باشد، بسته به آنچه که با Spidey در حال انجام آن هستید، نرخ فریم را افزایش می دهد. با همه گزینه ها، Marvel’s Spider-Man 2 فوق العاده به نظر می رسد. در شب، وضوح کافی برای مشخص کردن اتاقهای دارای نور جداگانه در ساختمانهای بلند در دوردستها وجود دارد. این بازی اجازه می دهد تا زمان روز به سرعت تغییر کند و دیدن شهر غرق در پوششی از نور طلایی در هنگام طلوع خورشید واقعاً خیره کننده است.
از بین تمام بازیهایی که من تست کردم، تفاوت بین حالت بازی با همه چیز بالا و با همه چیز پایین، کمتر مشخص بود – یعنی در هر دو حالت فوقالعاده به نظر میرسید و در هر دو حالت نیز عالی بود. به طور مشابه، تفاوت بصری بین Fidelity Pro و Performance Pro قابل توجه نبود مگر اینکه آنها را در کنار یکدیگر مقایسه کنید – هر دو حالت از ردیابی پرتو نیز استفاده می کنند. تلاش برای تشخیص تفاوت ها با یک صفحه نمایش دشوار است. اما من تحت تاثیر قرار گرفتم که PS5 Pro میتوانست گیمپلی با سرعت 60 فریم در ثانیه را بدون کاهش کیفیت تصویر یا از دست دادن ردیابی پرتو و بازتاب در حالت performance به من ارائه دهد. من ترجیح دادم از گزینههای 30fps/VRR/120hz که در حالت Fidelity ارائه میشوند، استفاده کنم. به لطف PSSR، تصاویر Performance Pro تقریباً معادل بازیهایی است که در مدلهای قبلی PS5 در حالت Fidelity Mode انجام میشد، بنابراین شما بهطور مؤثری ray tracing-lite را دریافت میکنید. این نابرابری تنها زمانی واقعاً مشهود است که بایستید و به جزئیات بازتابها یا نحوه برخورد نور به پنجرهها توجه کنید. در بازیهایی که مدام در شهر با سرعتی سرسامآور در حال چرخیدن هستید، واقعاً چند بار این کار را انجام میدهید؟
PS5 Pro تفاوتی در بازی Final Fantasy 7 Rebirth ایجاد کرد، که قبلاً به عنوان یک بازی با گرافیک، ضربه بزرگی به خود دیده بود. با این حال، حالت Versatility جدید، یک تصویر واضح و 4K را با جزئیات گرافیکی با کیفیت بالا با سرعت 60 فریم در ثانیه متعادل می کند. گزینه “Graphics” به بازی اجازه می دهد تا تصاویر را حتی بیشتر در اولویت قرار دهد در حالی که اجازه می دهد فریم در ثانیه کمی بیشتر نوسان کند. همچنین گزینههای Sharp و Soft وجود دارد که وضوح گرافیک را مطابق با ۶۰ فریم در ثانیه تنظیم میکند. با این حال، حالت Versatility، بهترین راه برای بازی Rebirth است، زیرا به خوبی حالت رزولوشن را در PS5 پایه برطرف می کند.
حالتهای Performance و Fidelity برای Ratchet & Clank: Rift Apart’s مشابه Spider-Man 2 عمل میکنند. حالت اول کیفیت بصری را در یک PS5 استاندارد ارائه میکند اما با ردیابی اشعه بهبود یافته، عملکرد 60 فریم در ثانیه و تصویر واضحتر. Fidelity Pro با سرعت 30 فریم در ثانیه با قابلیت تنظیم ردیابی پرتو، VRR و گزینههای 120 هرتز به صورت جداگانه اجرا میشود. Ratchet & Clank در حالت Fidelity Pro به قدری واضح به نظر می رسد که وقتی به آن توجه می کردم، می توانستم چشمانم را احساس کنم که برای تطبیق با افزایش کیفیت بصری خسته می شوند. بازی فوق العاده رنگارنگ و پر جنب و جوش و همچنین متراکم با شخصیت ها، اشیاء و جلوه ها است. به بهترین شکل ممکن. نمیدانستم کجا تمرکز کنم، زیرا اتفاقات زیادی در جریان بود که در ابتدا بسیار طاقتفرسا بود. اگر میخواهید PS5 Pro جدید خود را به نمایش بگذارید، این بازی قطعا یک قطعه نمایش جذاب است.
♦ بخریم یا نخریم؟
این موضوع مشترک در اکثر بازی هایی است که من بازی کردم. از بسیاری جهات، PS5 Pro تغییرات بسیار کمی دارد – گزینه ای برای اجرای بازی هایی با تصاویری خیره کننده، هرچند با نرخ فریم پایین تر، و گزینه ای برای اجرای بازی زیبا، اما عملکرد با نرخ فریم بالاتر، وجود دارد، که همان تصمیمی است که باید هنگام اجرای بازی روی PS5 استاندارد وجود داشته باشد. و به همین دلیل،همواره مورد کوچکی در ذهن شما وجود دارد که به شما یادآوری میکند که پلی استیشن 5 پرو ، فقط گزینههای جدیدی برای گرفتار شدن دارد!!!!
PSSR و توانایی آن در ارتقاء و تمیز کردن تصاویر در بازی های پلی استیشن 4 نیز صدق می کند. به گفته سونی، Game Boost عملکرد حدود 8500 بازی PS4 سازگار با نسل جدید را تثبیت یا بهبود می بخشد. همچنین کیفیت تصویر برای برخی از بازی های PS4 بهبود یافته است. تصمیم گرفتم این را برای چند بازی PS4 آزمایش کنم. مانند عناوین PS5، من فقط از چشم غیرمسلح خود استفاده کردم، اما این بار توانستم با اتصال یک کنسول اضافی PS5 و استفاده از حساب اروپایی خود برای اجرای یک بازی روی هر دو دستگاه، بازی ها را به طور مستقیم تری مقایسه کنم.
بازی هایی که من تست کردم نسخه های PS4 Bloodborne، Ghost of Tsushima و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بودند. در هر سه بازی، تغییرات بسیار ظریفی را در کیفیت بصری مشاهده کردم. بعد از اینکه به مدت کافی به آنها خیره شدم، احساس کردم که آنها کمی بهتر به نظر می رسند، که من آن را به کنتراست قابل توجه به دلیل تاری کمتر در کیفیت تصویر نسبت می دهم. یک بار دیگر، این تفاوت به اندازه کافی ظریف است که به راحتی قابل صرفه نظر کردن است. اما، در حالی که تفاوت بصری ناچیز بود، بهبودی در زمان بارگذاری بازیهای PS4 که روی PS5 Pro اجرا میشوند، وجود داشت. برای مثال، انتقالهای طولانی مدت Bloodborne بین مکانها و Hunter’s Dream اکنون در برخی مکانها چند ثانیه کوتاهتر شده است. رفتن از اتاق بیمار طبقه 1 به رویای شکارچی از 11 ثانیه به 9 ثانیه رسید. در همین حال، Ghost of Tsushima یک بار اولیه نسبتا طولانی دارد که پس از نمایش لوگوی Sucker Punch ایجاد می شود که در Pro کاهش یافته است. به همین ترتیب، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain کمی سریعتر به نظر میرسد، اما به هر حال روی PS4 خیلی بد نبود، بنابراین تفاوت قابل توجه نیست.
و بنابراین، آنچه که PS5 Pro به طور کلی است، دستگاهی است که تأثیر زیادی بر نحوه بازی یا تجربه اکثر مردم از بازی ها نخواهد داشت. عناوینی که در زمان آزمایش در دسترس هستند، تغییراتی را نشان میدهند که آنقدر جزئی هستند که نمیتوانم با اطمینان به مردم پیشنهاد کنم آن را به جای یکی از مدلهای موجود و ارزانتر PS5 خریداری کنند. مطمئناً کمکی نمیکند که بازیهایی مانند Final Fantasy 7 Rebirth، که طبق گزارشها به طور قابل توجهی از قدرت Pro بهره میبرند، هنوز وصله نشدهاند. با این وجود، مشکل بزرگتری که PS5 Pro با آن مواجه است این است که هیچ بازی جدیدی در دسترس نیست که نشان دهد اسب بخار اضافی این کنسول چه می کند، و نه هیچ بازی منتشر شده ای که به طور قابل توجهی توسط PS5 Pro افزایش یافته است، وجود دارد. بدتر از آن، سونی حتی نگاهی اجمالی به پتانسیل آینده برای کارهایی که این کنسول می تواند انجام دهد را به ما نداده است.
ظاهراً این باعث میشود که PS5 Pro به خوبی در همان دسته از تکرارهای سختافزاری غیرضروری و با قیمتی عالی قرار بگیرد که آیفونهای پرو اپل اشغال میکنند. مشخصات فنی جدید هیجانانگیز به نظر میرسند، اما زمانی که پول را خرج کردید و دست خود را روی آن گذاشتید، تأثیر آن بسیار کم است و شما را مجبور میکند به این فکر کنید که آیا پولتان در جای دیگری خرج می کردید بهتر نبود. افراد سرسخت و نیاز به خونسردی احتمالاً مزایایی خواهند دید، اما برای اکثر مردم، تفاوتها ضروری نیست. و اگر میخواهید بازیها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، رایانه شخصی همچنان ارزش بیشتری برای پول دادن دارد.
کاری که مارک سرنی و مهندسان سونی پیشنهاد کردند در PS5 Pro تا حدی محقق شده است. داشتن فناوری مانند PSSR و تراشه یادگیری ماشینی در کنسول ها چشمگیر است. اما، در حال حاضر، همه اینها فقط روی کاغذ هیجان انگیز است. توصیه به گزینه های جایگزین و ارزان تر کافی نیست. و در نهایت، هنوز یک انتخاب بین جلوه های بصری و عملکرد بهتر وجود دارد، فقط با یک مبادله کمتر محسوس. امیدوارم روزی PS5 Pro واقعاً نشان دهد که چه کاری می تواند برای ارتقاء بازی ها انجام دهد، اما در حال حاضر، این کنسولی است که فقط در صورتی باید آن را دریافت کنید که پول نقد دارید و فقط می خواهید بدانید که آخرین نسخه را دارید. برای بقیه، یک PS5 استاندارد به خوبی کار خواهد کرد!!!