Kotaku گزارش می دهد که Naughty Dog، استودیوی شخص اول پلی استیشن پشت فرنچایز The Last of Us و Uncharted، حداقل 25 توسعه دهنده را اخراج کرده و قرارداد آنها را کوتاه کرده است. بنا به گزارش دو منبع کوتاکو، اخراج کارکنان هفته گذشته آغاز شد و بخشهای مختلف، از هنر تا تولید، آسیب دیدند. اکثر کسانی که اخراج شدند در بخش تست تضمین کیفیت ناتی داگ بودند.
25 توسعهدهنده قراردادی که اخراج شدهاند، بخشی از کوچکسازی استودیو بودهاند، اما Kotaku گزارش میدهد که به نظر نمیرسد کارکنان تمام وقت تحت تأثیر قرار بگیرند. منابع این نشریه میگویند که به کسانی که از کار بیکار شدهاند، تعلیق ارائه نمیشود و افراد آسیبدیده (و همچنین کسانی که هنوز در ناتی داگ کار میکنند) تحت فشار قرار میگیرند تا اخبار را مسکوت نگه دارند.
کوتاکو می گوید که قراردادهای افراد آسیب دیده تا پایان اکتبر به طور رسمی قطع نخواهد شد و انتظار می رود که افراد آسیب دیده در طول ماه کار کنند.
در گزارش Kotaku، این نشریه میگوید که یکی از منابع آن میگوید بازی چندنفره Last of Us در حال توسعه Naughty Dog به طور کامل لغو نشده است، اما «در این مرحله اساساً روی یخ است». این به دنبال اخباری از اوایل سال جاری است که در آن Naughty Dog گفته است که بازی به زمان بیشتری نیاز دارد و “تیم ما به کار روی پروژه و همچنین سایر بازیهای در دست توسعه، از جمله تجربه جدید تک نفره، ادامه خواهد داد.”
چند هفته پس از بیانیه استودیو، بلومبرگ گزارش داد که کار بر روی بازی پس از ارزیابی اخیر کاهش یافته است. این نشریه نوشت که سونی از Bungie توسعه دهنده Destiny 2 که اکنون پس از خرید 3.6 میلیارد دلاری در ژانویه سال گذشته مالک آن است، خواسته است تا توسعه بازی چند نفره Last of Us را ارزیابی کند. طبق گزارشها، Bungie دوام طولانیمدت خود را بهعنوان یک بازی با سرویس زنده زیر سوال برد، که منجر به ارزیابی مجدد بازی Naughty Dog، کوچک کردن تیم و انتقال توسعهدهندگان به پروژههای دیگر شد.