الکترونیک آرتز 5 درصد از نیروی کار خود را که تقریباً 670 کارمند دارد، اخراج می کند. اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت، نامهای در سراسر شرکت صادر کرد که به کارکنان از تغییر ساختار ناشر اطلاع داد، که به معنای غروب برخی از عناوین خدمات زنده و توقف توسعه پروژههای خاص است.
ویلسون در نامه خود بیان می کند که EA در حال بازسازی است تا کارآمدتر شود تا “تجارب عمیق تر و مرتبط تر را برای طرفداران در همه جا ارائه دهد که جامعه را ایجاد می کند، فرهنگ را شکل می دهد و طرفداران را افزایش می دهد.” برای این منظور، این شرکت از IP های دارای مجوز دور می شود و عناوین خاصی را برای تغییر منابع توسعه خود تعطیل می کند.
ویلسون در نامه میگوید: «ما همچنین در حال غروب کردن بازیها هستیم و از توسعه IP دارای مجوز آینده دور میشویم که باور نداریم در صنعت در حال تغییر ما موفقیتآمیز باشند. این تمرکز بیشتر به ما امکان میدهد تا خلاقیت را افزایش دهیم، نوآوری را تسریع کنیم، و بزرگترین فرصتهای خود – از جمله IP متعلق به ما، ورزش، و جوامع آنلاین عظیم – را دو برابر کنیم تا بتوانیم سرگرمیهایی را که بازیکنان امروز و فردا میخواهند ارائه کنیم.»
سپس ویلسون در مورد میزان اخراج و نحوه عملکرد آن با کارکنان آسیب دیده صحبت می کند:
“در حالی که همه تیمها تحت تاثیر قرار نمیگیرند، این سختترین بخش این تغییرات است، و ما عمیقاً هر گزینهای را در نظر گرفتهایم تا تاثیرات را به تیمهایمان محدود کنیم. هدف اصلی ما این است که به اعضای تیم فرصتهایی برای یافتن نقشها و مسیرهای جدید ارائه کنیم. برای انتقال به پروژههای دیگر. در جایی که این امکان وجود ندارد، ما از هر یک از همکاران با نهایت توجه، مراقبت و احترام حمایت کرده و با آنها همکاری خواهیم کرد.”
وی بیان می کند که انتظار می رود این تغییر ساختار تا اوایل سه ماهه آینده تکمیل شود. مارس گذشته، EA شش درصد از نیروی کار جهانی خود را کاهش داد.
همانطور که توسط Video Games Chronicle گزارش شده است، یکی از قربانیان تایید شده این تغییر، تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان Respawn است. اولین بار اعلام شد که در ژانویه 2022 در حال توسعه است، این بازی بدون نام توسط یکی از خالقان مدال افتخار و کهنه سرباز جنگ ستارگان، پیتر هیرشمن هدایت شد.
Laura Miele، رئیس EA Entertainment در بیانیهای به VGC گفت: “همیشه دور شدن از یک پروژه سخت است و این تصمیم بازتابی از استعداد، سرسختی یا اشتیاق تیم برای بازی نیست. پرداختن به طرفداران قسمت بعدی فرنچایزهای نمادین آنها تعریف داستان سرایی پرفروش و مکان مناسب برای تمرکز است.”
از دیگر پروژه های مجوزدار آینده EA می توان به Motive’s Iron Man و Cliffhanger’s Black Panther اشاره کرد. یکی از نمایندگان EA تایید کرد که هر دو پروژه هنوز در حال توسعه هستند.
این تعدیلهای شغلی به یک رشته دیگر از اخراجهای ناامیدکننده در سال ۲۰۲۴ میپیوندند که اکنون تنها در دو ماه اول سال به بیش از ۸۰۰۰ نفر رسیده است. پلی استیشن 900 کارمند خود را در Insomniac، Naughty Dog، Guerrilla و غیره اخراج می کند و در این روند London Studio را نیز تعطیل می کند. یک روز قبل، استودیو Until Dawn Supermassive Games اعلام کرد که 90 کارمند خود را اخراج می کند.
در پایان ژانویه، متوجه شدیم که گروه Embracer یک بازی جدید Deus Ex در حال توسعه در Eidos-Montréal را لغو کرده و 97 کارمند را در این فرآیند اخراج کرده است. همچنین در ماه ژانویه، توسعهدهنده بازیهای Black Forest Games، توسعهدهنده بازی Destroy All Humans، تعداد 50 کارمند خود را اخراج کرد و مایکروسافت اعلام کرد که 1900 کارمند را در تیمهای Xbox، Activision Blizzard و ZeniMax نیز اخراج میکند. استودیوی Outriders People Can Fly بیش از 30 کارمند را در ژانویه اخراج کرد و شرکت League of Legends Riot Games نیز 530 کارمند را اخراج کرد.
اخیراً متوجه شدیم که Lords of the Fallen Publisher CI Games حدود 10 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند، یونیتی 1800 نفر را تا پایان ماه مارس اخراج می کند و توییچ 500 کارمند خود را اخراج کرده است.
ما همچنین متوجه شدیم که Discord تعداد 170 کارمند خود را اخراج کرده است، اخراج در PTW، یک استودیوی پشتیبانی که با شرکتهایی مانند بلیزارد و کپکام کار میکند، و شرکت SteamWorld Build، Thunderful Group، تقریباً 100 نفر را رها کرده است. Dead by Daylight توسعه دهنده Behavior Interactive همچنین طبق گزارش ها 45 نفر را نیز اخراج کرده است.
در سال گذشته بیش از 10000 نفر در صنعت بازی یا صنایع مجاور بازی اخراج شدند.