هنگامی که Respawn Entertainment اعلام کرد که در حال ساخت یک بازی اکشن سوم شخص در دنیای جنگ ستارگان است، بسیاری از طرفداران نمی دانستند چگونه باید واکنش نشان دهند. استودیو مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اما در آن زمان، Respawn صرفاً برای بازی های شوتر مانند Titanfall و Apex Legends شناخته شده بود. با این حال، Star Wars Jedi: Fallen Order در سال 2019 از انتظارات بسیاری فراتر رفت و یک ماجراجویی فوقالعاده پر از اکشن هیجانانگیز و لحظات به یاد ماندنی را ارائه داد. اکنون، با تمام آموخته های Fallen Order کمپانی Respawn آماده است تا به امید خلق یک ماجراجویی فراموش نشدنی دیگر در Star Wars، خود را بالا ببرد.
پنج سال در جدول زمانی جنگ ستارگان از آخرین سفر ما با Cal Kestis می گذرد. در آن زمان، گروهی که او با آنها در Fallen Order سفر می کرد از هم جدا شد و کال در تلاش برای پیشبرد هدف The Resistance بود.
ممکن است کال در پنج سال درون جهانی پس از Fallen Order رشد کرده باشد، اما Respawn تقریباً در چهار سال پس از عرضه آن بازی، تقریباً به همان اندازه یاد گرفته است. Stig Asmussen کارگردان میگوید: «اولین بازی، در بسیاری از جبهههای مختلف، برای ما یک تجربه یادگیری بود، زیرا هرگز بازی جنگ ستارگان را نساخته بودیم، این تیم جدیدی بود که از ابتدا ساخته بودیم. «این دانشی است که ما در مورد بازی اول داشتیم و ستونهای اصلیمان که مبارزات، مسیریابی، داستان سرایی و رویکرد مترویدوانیا بود… ما به اندازهای پا را در آن فرو بردیم تا یاد بگیریم چگونه آن را به یک محصول منسجم تبدیل کنیم. دیدن واکنش هواداران به کاری که انجام دادیم به ما اعتماد به نفس داد. تا حدودی رهایی بخش بود مانند این است که «خوب، چگونه این موضوع را گسترش دهیم؟» برخی از ایدههایی که قبلاً داشتیم، را رها کردیم زیرا فقط میخواستیم مطمئن شویم که میتوانیم این کار را انجام دهیم. [با Star Wars Jedi: Survivor]، ما یک تجربه بزرگتر و بزرگتر را ارائه کردیم و ساختیم.»
بازی در کشتی The Mantis، کشتی Cal شروع می شود. با این حال، این سفر زیاد طول نمیکشد، زیرا او دقیقاً فرود را به سیاره Koboh را انجام نمی دهد، جایی که میخواهد از پاسگاهی بازدید کند که دوست قدیمیاش گریز در آن زندگی میکند. تصادف به ماژول ژیروسکوپ The Mantis آسیب می رساند، اما کال امیدوار است که Greez یک ماژول یدکی داشته باشد.
می توان کال را به نقطهای عالی راهنمایی کرد و از دروید زیبا و قابل اعتماد او، BD-1، به عنوان دوربین دوچشمی استفاده کرد. بعد از اینکه موقعیت پاسگاه دیده شد، با یک ایستگاه بین راهی مشخص می شود. همانطور که سیستم نقشه مطرح می شود، می توان نفس راحتی کشید. مینیمپ پیچیده قبلی، سادهتر و کمتر گیجکنندهتر به نظر میرسد. مسیری را که باید بروید یادداشت میکنید و شروع به پایین آمدن به سمت مقصد میکنید.
به زودی، به اولین نقطه مراقبه خود می رسید، که بسیار شبیه به Fallen Order عمل می کند. به عنوان ایست بازرسی، نقاط مراقبه همچنین به شما این امکان را می دهد که استراحت کنید تا سلامتی و بسته های محرک را بازیابی کنید، بارگذاری موضع خود را تغییر دهید، تمرین کنید، درخت مهارت خود را تنظیم کنید، و امتیازات قابل باز شدن را عوض کنید.
مدت کوتاهی پس از بیرون آمدن از مدیتیشن کال، با اولین دشمنان روبرو می شوید: Battle Droids رایج در سه گانه Prequel. آنها یک کنایه و یک “راجر، راجر” را به صدا در می آورند و به سمت شما شلیک می کنند. امپراتوری در این مرحله یک دهه است که کنترل کهکشان را در دست دارد، بنابراین دیدن Battle Droids منظره عجیبی است. با این حال، دشمن بعدی که پیدا کنید به برخی از این سؤالات فوری شما پاسخ می دهند.
همانطور که وارد غار می شوید، یک دشمن مهیب تر در کنار دو نبرد دروید دیگر به شما خوشامد می گویند. به نظر می رسد که جناح مهاجم این سیاره، درویدها را تغییر داده است تا در کنار آنها بجنگند. Bedlam Raider دارای حملات چابک و قدرتمندی است، و اگرچه در ابتدا با یک شمشیر نوری زنگ زده هستید، اما به سرعت به یاد میآورید که چگونه با اسلحه جدای دشمنان را نابود کردید. با استفاده از شمشیر نوری تک سنتی، حملات او را متوقف خواهید کرد. مبارزه مثل همیشه خوب است، حتی اگر به سختی درخت مهارت کال را لمس کرده باشید.
یکی از پیشرفت های بزرگ در مبارزات این بازی، اضافه شدن جایگاه های جدید شمشیر نوری با امکانات کامل است. حالت متعادل تک شمشیر و حالت دو تیغه متمرکز بر روی جمعیت از بازی اول بازگشتند، اما در حالت جدید دو شمشیر بسیار هیجان انگیز است، جایی که کال یک شمشیر نوری را در هر دست دارد. موضع شمشیر دوقلو در Fallen Order ظاهر شد اما به طور کامل مشخص نشد. این در Survivor است و تمرکز بر پرخاشگری و توهین را فراهم می کند.
نبرد به نظر آشنا می رسد، اما این به دلیل طراحی است. او میگوید: «ما واکنش بازیکنان را دیدیم و خوب بود، بنابراین نمیخواستیم چیزی را که در اختیار داشتیم برداریم و آن را کاملاً خراب کنیم. ما میخواستیم آن را بسازیم، و این دقیقاً همان کاری است که انجام دادیم. برای ما به نوعی آسان بود – چیزهایی که مردم درخواست می کردند، چیزهایی بود که ما نیز می خواستیم انجام دهیم.
همانطور که به مقصد نزدیکتر می شوید، میانبرها را فعال می کنید، که به شما اجازه می دهد در صورت نیاز به بازگشت از مسیری که آمده اید، از بسیاری از عقبگردها صرف نظر کنید. این میانبرها همچنین در صورت شکست کال باقی می مانند و نقاط بازرسی مدیتیشن را تکمیل می کنند. در نگاه اول بینندهتحت تاثیر کاوش در سراسر نسخه نمایشی خود قرار گرفتید. به نظر می رسد که تعداد زیادی از اسلایدهای یک طرفه از بین رفته اند، که باعث ایجاد چشم انداز طبیعی تر و جریان ناامیدکننده کمتری به مراحل می شود.
شکایت دیگری از بازی اول که به نظر می رسد Respawn به آن پرداخته است، سطح سفارشی سازی است. در حالی که میتوانید پانچوهای اولیه را در Fallen Order عوض کنید، Survivor به شما امکان میدهد واقعاً شخصیت Cal Kestis را شخصا بسازید. در منوی مکث، می توانید موهای کال، موهای صورت، پیراهن، ژاکت و شلوار را تغییر دهید. این علاوه بر سفارشی سازی BD-1 و lightsaber است. همه اینها از طریق کاوش گزینههای جدیدی دریافت میکنند و به شما دلیلی میدهند تا در هر گوشه و کنار نقشه بگردید.
ادامه مسیر حیاتی شما را با یادگاری دیگر از دوران Prequel روبهرو میکند: یک B2 Battle Droid. این درویدهای سختتر و تانکتر، مبارزه بسیار سختتری نسبت به درویدهای نبرد ضعیفی که قبلاً با آنها جنگیده بودید، انجام میدهند، اما هنوز به اندازه کافی آسان هستند،
به زودی به Rambler’s Reach می رسیم، پاسگاهی که در هنگام فرود تصادف به دنبال آن بودید. به کانتینا، سالن پیلون نزدیک میشویم و موجودی قورباغهمانند به نام تورگل از در پرواز میکند. به نظر می رسد او کالاهای تقلبی را به جمعیت اشتباهی فروخته است. او برای جان خود دعا می کند، اما یک بدلم رایدر بلندپایه به نام زیک به دستور ریویس، یک جن دای غول پیکر که حداقل بخشی از مهاجمان در کوبو را فرماندهی می کند، شروع به برق گرفتگی او می کند. کال از آنجایی که شوالیه جدی جدی است، درست قبل از اینکه زیک برای کشتن وارد شود، وارد میدان میشود و در نتیجه یک جنگ بزرگ رخ میدهد.
پس از مبارزه، کال وارد کانتینا می شود، جایی که در نهایت با گریز ملاقات می کند. اگرچه چهار سال از دیدن این گلوله موی چهار دست می گذرد، دیدن کال و گریز در حال رسیدن به هم احساس خوبی دارد. واضح است که گریز به کال اهمیت می دهد و از او می خواهد که از مبارزه با امپراتوری دست بردارد و در جایی ساکن شود تا زندگی آرامی داشته باشد. اگر Jedi: Survivor بتواند چندین لحظه از این دست را ارائه دهد، قطعا در مورد جهت گیری داستان هیجان زده خواهید شد.
بیشتر از این موضوع چیز دیگری را خراب نمیکنیم، اما چندین راز قانعکننده دیگر کشف شده است، که بسیاری از آنها ناهنجاری به نام تانالور را احاطه کردهاند، که کال و دوستانش تصمیم میگیرند آن را دنبال کنند. در طول راه، من با چندین موجود دیگر از جمله Bilemaws بزرگ، Shiverpedes عجیب و غریب و Mogus قدرتمند شبیه Wampa مبارزه می کنم. هر موجودی استراتژیهای متفاوتی را میطلبد،وقتی شکست میخورید، دشمنی که ضربه قاتل را وارد کرده، زرد میدرخشد و اگر آن دشمن را پیدا کنید و در طول زندگی بعدی خود به آنها آسیب بزنید، به شما پاداش میدهد (از جمله سلامتی خود را دوباره پر کنید).
پس از گذراندن سه ساعت کامل برای بازی Star Wars Jedi: Survivor، مطمئن خواهید شد که Respawn از اولین تلاش خود برای ایجاد یک ماجراجویی جنگ ستارگان، تمام درسهای صحیح را آموخته است. ناوبری طبیعیتر به نظر میرسد، نبرد بیشتر شکل میگیرد، و داستان در مسیرهای بسیار جذابی پیش میرود. اگر تکهای از گیمپلی را تجربه کرده باشید نشانهای است، Star Wars Jedi: Survivor جانشینی بیش از حد شایسته برای Fallen Order است.